
Jest absolwentką Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Studiowała na Wydziale Architektury, gdzie też ukończyła dodatkowe studia podyplomowe konserwacji zabytków. Całe życie związana z Gliwicami aż do roku 2008, w którym to buduje mały wiejski domek i przenosi się z mężem na wieś pod Toszek.
Cały czas jest czynna w pracy zawodowej, najpierw prowadząc własną działalność gospodarczą,
a następnie pracując w firmie w branży budownictwa.
W międzyczasie zainteresowana sztuką malarską wykonuje kilka obrazów techniką olejną kopiując obrazy o tematyce martwej natury malarzy holenderskich z okresu przełomu XVII i XVIII wieku, oraz wiele miniaturek obrazów o tematyce czterech pór roku.
Przeglądając internet napotyka na ogłoszenie o warsztatach „pisania” ikon w pobliskich Tychach. Biorąc tam udział, połyka „bakcyla” i postanawia pogłębić i doskonalić się w temacie. Wyszukuje „u źródeł”, czyli na Ukrainie możliwość podniesienia wiedzy o ikonach. Znajduje taką możliwość w UŻHORODZIE (Zakarpacie) na trzech kursach, które prowadzą Bracia Kapucyni zgromadzeni przy Kościele grecko-katolickim. Jest to też czas i możliwość poznania techniki jak również duchowego przeżycia oraz atmosfery skupienia nad powstaniem ikony. Jest to czas rekolekcji, mistycyzmu, czas refleksji o życiu. Pobyt na Ukrainie dodatkowo daje możliwość poznania liturgii obrządku wschodniego w Kościele grecko-katolickim, gdzie ikona jest wszechobecna, a w szczególności na Ikonostasie. Jako skromna osoba, daje się w końcu namówić na pokazanie na swej pierwszej wystawie niełatwej i żmudnej pracy powstania samej ikony.